Cum explică oamenii de știință și preoții fenomenul icoanelor plângătoare și de ce sunt considerate un portal între om și Dumnezeu
Din cele mai vechi timpuri, icoanele au fost o parte integrantă a vieții unei persoane ortodoxe. S-a zvonit că prima asemănare a acestui altar a fost transmisă omenirii de către fiul lui Dumnezeu Iisus Hristos. Printr-o icoană înfățișând imagini sfinte, un credincios își transmite rugăciunea către Domnul. Tehnica de creare a icoanelor nu este ușoară, necesitând răbdare și pregătire artistică.
Ce și cum au fost create icoanele?
Lucrările la icoană au început cu selectarea unei plăci de lemn de o anumită dimensiune. Au fost preferate tipurile de lemn mai durabile (frasin, chiparos și tei), care au fost uscate. Apoi, pictorul de icoane a aplicat pe bază un strat protector de pavolok și grund special. Pavolok a fost o țesătură specială care a protejat icoana de crăpare în viitor. La început a fost țesătură de in sau tifon în mai multe straturi. A fost așezat complet pe o bază de lemn, acoperită cu lipici din bule de sterlet (sau beluga).
Țesătura de in, care a fost numită pavoloka, a fost aplicată pe o scândură de lemn.
Uneori, pavolok-ul a fost aplicat parțial doar pe zonele cu crestături sau noduri. În zilele noastre, pe bază se pun ziare sau hârtie subțire, acoperite cu gelatină. Următorul strat a fost un grund special făcut din cretă și lipici de pește. Pictorii de icoane l-au poreclit „levkas”. Grundul alb a fost aplicat în 2-3 straturi și nivelat, lăsând o ușoară ondulare la suprafață cu ajutorul unei lame și piatră ponce. Ușoară ondulație a fost cea care a dat icoanei efectul de a străluci din interior.
Imaginile au fost pictate cu vopsele tempera, iar halourile cu aur.
Tempera și aurul au fost folosite pentru a desena imagini pe icoane. Tempera a fost preparată din gălbenușuri de ou, apă de Bobotează și pigmenți naturali uscați. Culorile acestei vopsele erau bogate. În ciuda faptului că durează mult timp să se usuce, în timp devine destul de durabil și nu se deteriorează după mulți ani. Foaia de aur a fost folosită și în pictura icoanelor, cu ajutorul căreia au fost create helourile sfinților și micile detalii de pe icoană.
Uleiul de uscare a fost aplicat ca ultim strat, dar cu timpul s-a întunecat pe icoană.
Când icoana a fost desenată complet, aceasta a fost acoperită cu ulei de uscare, care a protejat imaginea de influența agresivă a mediului și a timpului. Lichidul transparent a fost produs pe parcursul a 6 luni din ulei de in. Adevărat, de-a lungul anilor acest strat, de mai multe ori icoanele antice au trebuit rescrise, aplicând noi straturi de vopsea. Pe vremuri, pictorii de icoane au studiat arta timp de cel puțin 10 ani. Erau artiști excelenți și puteau aplica imediat o imagine pe o bază pregătită. În zilele noastre, nu te poți lipsi de o schiță cu o fotografie (sau poză) adusă la perfecțiune.
Acest altar vă permite să-l cunoașteți pe Domnul, să vă întăriți legătura cu lumea spirituală, să vă acordați rugăciunii și să transmiteți o cerere de ajutor Atotputernicului. Dar asta nu este tot. Se pare că unele icoane sunt capabile de vindecare miraculoasă a afecțiunilor fizice și spirituale și de protecție. Credincioșii spun că Domnul însuși este cel care trimite mila Sa Divină, întărind credința oamenilor.
Ce spun oamenii de știință și preoții despre icoanele care curg smirnă și sângerează.
O icoană este un altar special care poate lega credincioșii cu Dumnezeu. Nu degeaba orice metamorfoză cu ea provoacă o rezonanță atât de puternică în lume. Oamenii au crezut de mult timp icoanele pot vindeca boli și pot proteja de ochiul rău și de dușmani. Dar lumea este încă precaută la icoanele care curg smirnă. Vorbim despre apariția mirului sau a umezelii uleioase pe altar.
Preoții sunt încrezători că acest efect este cauzat de harul Domnului. Acesta este avertismentul lui Dumnezeu cu privire la evenimentele de amploare care se vor întâmpla în curând. De exemplu, un dezastru natural, război, incendiu etc. Dar asta dacă mirul apare de la sine. Cu toate acestea, recent s-au întâmplat multe cazuri similare în întreaga lume.
Oamenii de știință numesc un număr mare de cazuri în care lacrimile sângeroase sau eliberarea de mir pe suprafața sa au fost observate în icoane drept înșelăciune.
Un alt fenomen misterios sunt „lacrimile de sânge” cu care plânge imaginea, care are propria sa explicație științifică. Este vorba despre rășina naturală (shelak), care își schimbă structura de la densă și vâscoasă la lichidă în anumite condiții. Adesea, aceasta este prezența umidității excesive și a temperaturilor ridicate. Rășina își „împinge” drumul, curgând prin straturile superioare de vopsea de pe pictogramă.